Iron Man - a motoros is ember

2010.07.27. 10:39

 
Mondják, hogy az ember igencsak ellentmondásos élőlény, tökéletességre törekszik, épít és alkot, miközben módszeresen pusztítja környezetét, a többi fajtársat és nem kicsit önmagát. Ha ez a tulajdonság képes nemzetekre korlátozódni és különböző mértékben megjelenni, akkor a Föld nációit rangsorolva a magyar simán kiérdemli a dobogós helyezések egyikét. 
 
A fentieket javarészt tükrözi a közlekedők (al)világa. Évek óta tapasztalom, hogy igen elterjedt szokás  a híroldalakon bejelentett motoros baleseteknél a "Gyorsan ment? Pusztuljon..." típusú hozzászólások küldése. 
Vét a kétkerekű, a négykerekű vezetője, a gyalogos és mindenki, aki közlekedik - persze ne így legyen, dehát ahogy a német mondja: "shit happens" (tudom...). 
 
Csak próbaképp elkövettem egy szabadfogású írott nyelvi merényletet, milyen az, mikor egy motorszerencsétlenséggel kapcsolatos negatív kommentárt hasonló stílusban egy másik hírhez illesztünk (az eredeti bejegyzések bizonyos részleteit megváltoztattam, AZ ALÁBBIAK NEM VALÓS ESEMÉNYEK!):
 
Hír 1 :
Egy 24 éves férfi által vezetett személyautó hajnali kettő óra körül eddig ismeretlen okok miatt letért az útról, és betonoszlopnak ütközött.
Hozzászólás:
Biztos nyomta neki, csak a szvift nem bírta a tempót! Így járt!
 
Hír 2 :
A hegyimentők nagy erőkkel vonultak ki az Everesten rekedt két hegymászó megmentésére.
A helikopteres mentés sikertelenül járt, a mentőszolgálat elmondása szerint szinte semmi esély, hogy élve sikerül kihozni onnan a két bajbajutott hegymászót.
Hozzászólás:
Meg is érdemli, minek megy fel oda?
 
Hír 3:
Felborult vitorlások eredményeztek többször riasztást a tavon annak ellenére, hogy másodfokú viharjelzés van érvényben jelenleg is. Az egyik szerencsétlenül járt katamarán utasán a kiérkező vizimentők már nem tudtak segíteni. 2 óra kutatás után, búvárok hozták fel élettelen testét.
Hozzászólás:
Nem kell felborulni, meg ha nem tud úszni, ne menjen vízre! Természetes szelekció!
 
Kérdésem az összes ilyen önbíráskodó virtuális hóhérnak: Tényleg embertársad halálát kívánod? Vagy csak a monitor mögé bújsz, feltelepíted a Nethitler 2.0-át és máris sarokcsattogva, kalimpálva jönnek a antihumán megnyilvánulások? 

*forrás: killboy.blogspot.com 
 
A bájker is ugyanúgy ember, mint a többi közlekedő. Statisztikailag nem kívánok belemenni, ki hogy áll, de tény, hogy a média előszeretettel válogatja ki az egynyomon haladók hibáit és kereplővel a kezében ordítja: "Látjátok?! Ezek a motorosok!". Csak éppen a teljes képből hiányoznak az elhallgatott oszlopok...  
 
Végül meg...hülyék mindenhol  vannak. Gondolom ezt sem hagyják ki. Csak "bátran"! :)
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://fxxktm.blog.hu/api/trackback/id/tr602179420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.07.27. 17:21:07

"Statisztikailag nem kívánok belemenni, ki hogy áll, de tény..." ez igen!

j311 2010.07.27. 17:21:10

Tényleg embertársad halálát kívánod?

Nem, de nem fogok senkit sem sajnálni, aki ( a példák alapján):
1, Hajnal kettőkor elalszik vezetés közben és beledöglik. Örülök, hogy mást nem vitt magával.
2, Ismerve a kockázatokat, megpróbál meghódítani egy évente több emberéletet követelő hegycsúcsot. Nem sikerül neki, belehal. Örülök, hogy egyetlen, a mentésére induló, ember sem sérült meg.
3, A viharjelzés ellenére nyílt vízen marad, vízbe esik, belefullad. Itt felmerül a kérdés, hogy milyen mentőmellényt viselt? Mert abban annyira nem könnyű megfulladni. Nem lehetetlen, de elég nehéz. És megint örülök, hogy az idióta embertársam miatt, a viharban menteni kényszerülő dolgozók egyike sem sérült meg.

Nem kívánom mások halálát, de nem fogok senkit sem sajnálni, aki a saját hülyesége vagy egyéni döntése alapján meghalt. Legjobb példa erre az újságírók siránkozása: idén is meghalt 100 haditudósító. Ja, csak azt felejtik el, hogy mind saját akaratából ment háborús övezetbe. Mind tudta, hogy nem garantált a biztonsága, az élete. Ennek ellenére odament szabad akaratából.

Röviden: aki kurvának áll, ne sírjon ha basszák.

kafferbivalybalamber 2010.07.27. 17:29:47

"Tényleg embertársad halálát kívánod?"

Tényleg. Amikor éjjel nem lehet aludni a kocsogtól, mert neki ki kell herélni a kipufogót és hajnali kettőkor csutkára húzni az ablakom alatt, akkor feltétlenül.
De ha már délelőtt megdöglik, az csak tiszta haszon.

GoVegan - "A hulyeseg szemelyre szabhato. Google." 2010.07.27. 17:33:19

@j311: pfffff. es en naiv meg szeretnem hogy nojjon az empatia az emberekben… van meg mit tenni.

"Sokan halálra ülik magukat" – volt a cime egy cikknek index cimplapon. Mar latom a kommented: mi a francnaert kell valakinek 709-et kommentalni faszsagokra? Menne ki inkabb mozogni.

Ha valaszolsz, akkor 710 kommented lesz.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.07.27. 17:57:31

A motorosok is odafigyelhetnének, hogy pl. az ne legyen a motoroskultúra része, hogy úgy szól a kipufogó, amikor végigmegy az utcán, hogy meg lehet süketelni. Így a többi ember is nagyobb jóindulattal lenne irántuk.

EMP 2010.07.27. 18:19:47

Jovok ki motorral a Mount Blanc alagutbol a francia oldalon es a veszelyes szerpentinen ugy vigyazok mint az allat, kb 30-cal jovok lefele es mi van az ut kellos kozepen egy kanyar mogott kozvetlenul? Egy *KALAPACS* b+.
Eppcsak ki tudtam kerulni, majdnem elvagodtam a hirtelen manovertol.

Ha ott felborulok es lezuhanok mi lett volna a hir?
"Magyar motoros halalos balesetet szenvedett a Mount Blancon"

A kommentek meg?
"Mi a fszt keresett ott? Biztos szaguldozott a szerpentinen es nem birta megfogni a gepet..."

A kalapacsrol meg soha senki nem tudott volna....

szal a kommentek elott el kene gondolkodni hogy lehet am mas is a hatterben, nem csak a kozhelyes szaguldozo motoros kocsog...

Fehérszakál 2010.07.27. 18:20:31

@kafferbivalybalamber: Én vidéken lakom, itt elég nagy a csend, a 200m-re lévő országútról nem is hallatszik fel a forgalom zaja hozzánk még élyszaka sem, de ha egy kiherélt kipuffogójú motors tép át a településünkön akkor perceken keresztül hallani ahogy visít a motorja, pedig már 7-8km távolságba jár. Na ezeknek én azt kívánom meg hogy dögöljenek meg.

PiBá 2010.07.27. 18:34:18

A hírekről nem beszélek, csak amit láttam.
Megy a sor szabályosan 60km/h (tábla ennyit enged) - na jó, lehet 65-70 is, sávot szeretnék váltani, tükör stb., ameddigre elkezdem a sáváltást (nem vagyok kancsal, hogy egyszerre mindhárom tükröt tudjam nézni!!) már ott is a motoros. 90-100-zal szlalomozik a drága, takarásból kiugrik, hogy időd se legyen látni, aztán meg mutogat.
Ha ezt nézem, akkor van sok igazság a kommentekben, mert nagyon sok motoros megdolgozott ezért. Lehet, hogy ők a kisebbség a motorosok között (én is várom a kommenteket!), de a motorosokról kialakult képet mégis ők határozzák meg a viselkedésükkel.
Úgy, mint az 5%-nál kevesebb autós (vagy még kevesebb?), aki a buszsávot rendszeresen használja, mégis róluk általánosítanak, ők határozzák meg az utcaképet sok esetben ...

konrada 2010.07.27. 18:36:51

@EMP: Pedig te is megadtad a választ: nem hajtottál gyorsan, túlélted. Ellentétben azzal a valószínű esettel, hogy ha ott téped mint az állat, úgy elszállsz.

Szóval: nem légből kapott sztereotípia, hogy aki böhöm motort vesz, az azért veszi, hogy menjen is. (Hiszen már egy negyedliteres is bír azzal a dinamikával, mint egy átlagos kompaktautó, de akinek az nem elég, az szinte biztosan gyorshajt.)

Így persze az ember sajnálja őket természetesen, de lelke mélyén megnyugtatja az a tudat, ha már mindenképp repülni akar, nem ült mögötte a gyerekem, nem ott lépett le az anyám, vagy nem az asszony kocsijában (ülésmagasságában)volt a fékút vége.

EMP 2010.07.27. 18:43:29

@konrada: Ez inkabb krva nagy mazli volt nem a sebesseg..
De nem is a sebesseget akartam kihozni belole, hanem hogy egy teljesen rajtam kivul allo ok miatt szenvedtem majdnem balesetet. Mert ugye ki a franc szamit egy kalapacsra az ut kozepen egy fouton 200m szakadekkal az oldalan.
Egyebkent 750-es motorom van de nem kellett volna tepni hogy meghaljak, csak mondjuk belepillantani a tukorbe a kritikus pillanatban, hogy egy tizedmasodperccel kesobb vegyem eszre a kalapacsot es maris kesz a baj.

nullnick 2010.07.27. 18:46:54

a motoros is ember

SAJNOS A BUNKOBBIK FAJTABOL

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2010.07.27. 18:47:55

az a motoros, aki nem tarja be a sebhatárokat, az szervdonor

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2010.07.27. 18:57:32

Itt is van pár agyament...
motorbaleset.blog.hu

frikazojd · http://kocs.ma 2010.07.27. 19:06:25

én tényleg azt szeretném, ha a hülyék meghalnának.. bár szar lenne a magány.

vuki z1 2010.07.27. 19:10:02

nullnick: Magadat minősíted, nem is akárhogyan.

index-cenzura.biz 2010.07.27. 19:12:49

@www.Bisex.hu: roppant nagy tévedés.
minden motors, szabálykövetéstől függetlenül szervdonor, mert ha nem figyel egy pillanatra, máris elüti valamelyik barom. :)

Alikam 2010.07.27. 19:15:16

Nekem minden ismerősöm, beleértve magamat is 22 éves kor után letette a motort és autóra váltott.

Ebből azon egyszerű következtetést vontam le, hogy ez olyan fiatalkori lázadozás.

A többség kinövi, páran nem:(

ajmika (törölt) 2010.07.27. 19:15:38

@Fehérszakál: Ilyenkor mondom magamban: Dögölj meg! Néha bejön.

tc 2010.07.27. 19:17:22

Semmi bajom általában a motorosokkal, és ha tudok kooperálok is velük a közlekedés során.
Ugyanakkor megítélésem szerint a legnagyobb állatságokat is néhány motorostól láttam eddig. Nem azért mert ők rosszabbak lennék, hanem azért mert másik közlekedési eszközzel technikailag kivitelezhetetlen, amit csinálnak. (Persze néhány autós sincs sokkal lemaradva a nyilvánvaló hátrány ellenére.)

A kedvencem: Kétsávos autópályán autóval a belső sávban a max megengedett sebességgel haladva előzöm a külső sávban lévő autót. A motoros kb. 180-al rámelőz balról a sáv szélén lévő csíkon haladva. Mondanom sem kell ez milyen veszélyeket jelent rá és rám.
Én nem kívánom véletlenül sem, hogy halljon meg, csak azt, hogy többé ne vezethessen semmilyen járművet az ilyen.

Még egyszer elnézést a normális motorosoktól, akik azért szerencsére jelentős többségben vannak.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.27. 19:21:22

duB barátom, nem csak itthon kemény a helyzet, Ausztriában mi is megtapasztaltuk a Nagy Német (közlekedési) kultúrát:

autozz.blog.hu/2010/07/27/tolunk_nyugatra_is_alacsony_a_kerites

KaPé 2010.07.27. 19:23:42

"Statisztikailag nem kívánok belemenni, ki hogy áll"

Pedig érdemes néha elmélyedni a KSH oldalain. Arányaiban háromszor annyi balesetet okoznak a motorosok, mint az autósok. Igen, okoznak, nem elszenvednek.
És azzal sem értek egyet, hogy a normális motorosok vannak többségben. Nem ezt tapasztalom az utakon.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.27. 19:28:49

@KaPé: rosszul tudod. A motoros sérülésekkel járó, többjárműves baleseteknek itthon a 35, külföldön kb. 30 %-át okozzák a motorosok.

ET-nick 2010.07.27. 19:49:54

Sajnos én is több - másokra nem figyelmes - sportmotorost láttam az utakon, mint figyelmeset. Sportmotorosokról beszélek, akik a száguldást élvezik, s így keresik is.

A legjobban azt utálom (az általuk generált fülsiketítő zaj mellett), hogy előszeretettel vágnak még az autópályán is mindössze 1-2 méterrel a kocsi elé, s ha akkor elvágódnak, csak átmenni tudok rajtuk. Nekem mindig ez a kép ugrik be, ha elém vágnak: "Ha most fogsz elvágódni babám, magadnak kerested a bajt és csak remélem, hogy a motorod nekem nem a Te hibádból, felelőtlen barom!"

A többi motorossal semmi bajom!

BBW_LOVER 2010.07.27. 19:50:08

@Alikam: én 28 évesen vettem nagymotort, mert addig nem ment volna, nem tehettem volna meg. az ismerőseid valszeg lehúzták a rolót, megházasodtak, aztán a motort is le kellett tenni. aztán jön a megideologizálás, ja.:-P

Unter Bahn (törölt) 2010.07.27. 20:17:53

kb. 10 éves korom óta jártam gép meghajtású kétkerekűekkel, kezdve a bontószökevény Rigáktól, Verhovináktól, mire ~25 éves koromra normális nagymotorom lett. Nem kaptam, szinte mindent kosárban vettem és tkp apránként 'vár épült a szarból'... nem én voltam az egyetlen, több motoros barátom ugyanígy megjárta a ranglétrát és állítom, hogy egyikük sem rajzolt 'Mad Max-kört', nem egykerekezett, mert nem kevés pénze, munkája és éve feküdt abban a gépben.

Aztán azt vettük észre, hogy egyre több a motoros, aki talán épp egy szívünk vágyából durrogtatta ki leszabályzásig forgatva a tömítést, "nem számít, részeg vagyok" címszóval, majd a motoros találkozók kezdtek egyre jobban a pénzes emberek szórakozásai lenni, ahol egyre idegenebbül éreztük magunkat. Megjelentek a 'color'-osok, elkezdődött a rivalizálás a motoros klubok között... a tehetősek megölték az addig összetartó motoros társadalmat:-(

Az utakon egyre többször értük meg a 'hajszál híján' effektust, persze nem 80-90-nel, de nem is 180-200-zal, a 100-140-es utazó a kollektív felelősség megjelenéséig autósoknál sem volt ritka...

Végül jött a család, az építkezés és elvitte a legszebb hobbit, ami létezik... azóta pedig sikerült megszokni a hiányát, látva azt hogy mi folyik az utakon, immár bátorságom se nagyon van újra motorossá válni:-(((

Én nem bántom a motorosokat, aki hülye, csak magára vethet, de én nem merném megharapni az ujjamat azért, hogy motoros-autós relációban a problémás motorosok arányában többen vannak (ld: agresszív és notórius gyorshajtó autósok, rutintalanok és kiszámíthatatlanul viselkedők, önkéntes rendőrök és boyracerek stb-stb)...)

A motorosok között is többségében emberek vannak, míg az autós állatokból is ki lehetne hozni egy tetszetős méretű állatkertet..

Donor 2010.07.27. 20:20:37

@KaPé: Hol találtál ilyen statisztikát? Mert a KSH oldalán ilyen nincs.
Csak olyan hogy az összes balesetből mennyi autós, motoros, gyalogos, bringás. Az autósok és gyalogosok fej fej mellet vezetnek. Persze mondhatnád motoros kevesebb van mint gyalogos, de a motorok számának duplázódása ellenére a motoros balesetek száma csökkent, tehát azért ez is jelez valamit.

Én régóta keresek ilyen statisztikát, amit említettél, de csak egy úniós felmérést találtam erről és ott a motoros-autós balesetek 30%-a a motoros hibája, a maradék 70% az autósé.
Az is érdekes hogy a balesetek jelentős része városban történik figyelmetlenségből. A gyorshajtás okozta balesetek meglepően alacsony százalékkal szerepelnek, de erre a számra nem emlékszem és nem akarok hazudni.

Donor 2010.07.27. 20:22:13

Ja és a motoros statisztikát rontják a motoros jogosítvány nélkül vezető segédmotorok és robogók is, akikkel nem szívesen veszem magamat egy kalap alá, mert annyi a különbség mint gyalogos és bringás között.

geniusgenie 2010.07.27. 21:02:10

A varázsszó:figyelni a másikra!
Én autóval lehúzódok, ha motorost látok,
általában gyorsabbak, és pár centi plusz hely elég, hogy akár kanyarban is elmen-jenek mellettem.Mondjuk én is motorozok,
Kawasakim, akarom mondani Babettám van.
A legrosszabb a béna motoros.Minap elém keveredett egy a Bükkben, egyenesben 100,kanyarban 15 módszert alkalmazva. Mivel itt több a kanyar, mint az egyenes, gyakorlatilag állandóan a seggében voltam.Pedig azt a motorosok(már a nem bénák) nem kedvelik.
A másik varázsszó: önismeret
Lehet vadul menni, de tudni kell a mi-
kéntjét.Távolabb kell látni húsz méternél,tudni kell mi van (vagy lehet)
előttünk-mögöttünk, és mik a lehetőségeink.Sajnos aki ehhez hülye,vagy önmagát tévesen értékeli, az
gyakran otthagyja a fogát,és másoknak is kárára van.

hehe64 (törölt) 2010.07.27. 21:16:39

Azért kapok frászt a szabálytalan motorosoktól, és biciklizőktől, mert tisztában vagyok a sebezhetőségükkel.
És sajnos tudom, ha akár az ő hibájukból is elcsapom valamelyiket, azzal a tudattal kell élnem, hogy megöltem egy embert.
És akkor már nem számít hogy kinek a hibája volt.

Whiplash · http://www.motoroshang.hu 2010.07.27. 21:19:58

Mi pont az ilyen előítéletek felszámolásáért csináltuk meg a www.motoroshang.hu netrádiót, melyen a műsort motorosok készítik motorosoknak, illetve vannak még rockzenei műsorok ahol kezdő zenekarokat karolunk fel.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.27. 21:29:10

@j311: a difi, hogy itt egyszerűen közlekedni próbál az ember, nem extrémsportolni.
a többi közlekedő az, aki extrém sporttá teszi azt, ami máshol egy egyszerű napi rutin. Mint legutóbb, a Kamion vs robogó ütközetben:

www.hegylakok.hu/?p=1542

Greg Peck 2010.07.27. 21:29:11

Jáááj! Ezt a dohos szagú, populista, demagóg közhelygyűjteményt...

Te ilyen Aeroxos 17 éves csóka vagy? Komolyan erre mi szükség volt?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.27. 21:33:26

@Greg Peck: pont az ilyen hugyosbögrék miatt volt szükség rá, mint Te is, kedves kommentelő.
Aerox? Honnan vetted, a használtautón láttál ilyen típust, vagy a meleg kertészed jár vele, akit hátulról megkörnyékeznél?

2010.07.27. 21:33:57

Akárhogy is, minden tekintetben az autó a legveszélyesebb közlekedésben résztvevő. Igenis vigyázni kell annak megfelelően.

jozinho 2010.07.27. 21:35:01

Ilyen: Motorosok - nincs.
Mert egyik ilyen, a másik olyan.

Egyszerűen írok, hogy értsétek.

hehe64 (törölt) 2010.07.27. 21:39:45

@jozinho: De bizony van. Ha felülsz a motorra, motoros vagy. Ha beülsz az autóba, autós. Ha gyalogolsz, gyalogos.
Egyszerűen írok, hogy te is értsd.

fxxkthemedia · http://fxxktm.blog.hu/ 2010.07.27. 21:44:32

@Greg Peck: mégis ez a "közhelygyűjtemény" váltotta ki a legnagyobb érdeklődést itt...sajnos. bezzeg lejjebb lófaszt nem érdekelt egy kis kultúra :D
ja igen, egy csenevész, taknyos triciklis vagyok!

KaPé 2010.07.27. 21:54:57

@Donor: A KSH oldalán van egy olyan statisztika, hogy közlekedési balesetek a baleset okozója szerint. Meg van egy olyan táblázat, hogy forgalomban lévő gépjárművek száma. Innentől meg csak egy kis matek.

Unter Bahn (törölt) 2010.07.28. 00:02:12

@KaPé: Szerintem a KSH - bármennyire is fetisizálja a statisztikai adatokat - nem tudja megmondani, hogy a motorosok vagy autósok mekkora átlagsebességgel csattantak, vagy pl. azt, hogy a regisztrált motorállományhoz képest hány százalék szorított már az árokszélére személy-, teherautót vagy kamiont... gyanítom keveset, ellenben azt a KSH nem tudja, hogy én motorosként hányszor poroltam ilyenek miatt a padkán (nem látott/nem érdekelte/úgyis elfér... nem tudom) de az bizonyos hogy én sem voltam szent motoros, de motorozás közben százfelé járt a szemem és legalább annyi esetet tudnák mondani ahány ujjam van, hogy hányszor múlt KIZÁRÓLAG rajtam, hogy nem vasaltak ki:-(((

Természetesen ilyet autósként is tudok mondani, jellemzően '85 óta van B-jogsim, de még egyetlen motoros miatt sem kellett menekülő utat keresnek, viszont autós társaim nemegyszer küldtek árokpartra stb...

Megjegyzem, hogy olyan autóm van, ami némileg kárpótolni tud a motoros évek elvesztése miatt - dinamikában - de valahogy nekem inkább az jön le, hogy NEM a 200+ LE fölötti autósok a bajok fő okozói, anno motorosként már uncsi volt hogy minden sportos autós be akart próbálkozni és az egyetlen ésszerű viselkedés az volt, hogy az ember hagyta őket 'nyerni'... nos ugyanezt látom autósként, hogy azért mert 90-100 illetve 50-60 között hajtok, még a robogósok vagy az 1.1-es Polo-val közlekedők is rommá akarnak verni:-((( Nem vagyok fiatal, de tudom mit bír a gép (a másiké is) és nem zavar, ha a komótos közlekedés közben elémgyorsul... hadd örüljön... én majd akkor vigyorgok, amikor őt kiveszik a trafisok, én meg csorgok tovább:-)

'Fiatalság bolondság', meg másik közhely hogy aki motorosként az első pár évet túléli, az utána jó eséllyel sokáig él... én ezeket vallom és max. irigykedek a motorosokra vagy egy-egy igen jó autót hajtóra, de már nem cserélék velük...

Lassan, de készül az öreg dízel a garázsban, ami kiváltja a 'korszerű' 200+ lovast, és igen: kívánom a 6-hengeres dízel mormogást a turbósivítás és gumicsikorgás helyett:-(((

Megöregedtem...
süti beállítások módosítása